Fatimamode Fatimamode .

Fatimamode

شوميز و انواع مختلف آن را چگونه بشناسيم:

 

كلمه شوميز از واژه فرانسوي Chemise آمده است كه به معناي تيشرت و در كل گستره وسيعي از بلوز بانوان و يا ژاكت و هر چيزي از اين دست را گويند.

به زبان ساده پيراهن مردانه جلو باز كه مخصوص زنان است را شوميز ميگن،

اگر شما كلمه Chemise را به زبان اصلي يعني همان فرانسوي در گوگل جستجو كنيد، گستره وسيعي از لباس بانوان را برايتان خواهد آورد. اما اگر معادل فارسي آن را يعني كمه شوميز را به فارسي جستجو نماييد نوع خاصي از بلوز بانوان برايتان خواهد آمد كه نمونه هايي از آن را در تصاوير زير خواهيد ديد.

تفاوتي كه تونيك با بلوز و يا شوميز دارد

تونيك معمولاً بلوز يا پيراهن بلند تا زير باسن است كه مي تواند به صورت تنگ يا گشاد، آستين كوتاه يا بلند، كلاه دار يا بدون كلاه باشد. تونيك يكي از قديمي ترين لباس ها است كه نام آشنايي دارد.

تفاوت شوميز و تونيك در چيست؟ 

همانطور كه در قسمت‌هاي بالايي گفته شد شوميز يكي از پيراهن‌هاي به روز و در حال حاضر بسيار پرفروش كشور است كه در ميان بانوان عزيز از جوان تا ميانسال بسيار طرفدار دارد. از تفاوت‌هاي اصلي ميان شوميز و تونيك مي‌توان به نوع پارچه به كار رفته در آنها اشاره كرد. پارچه شوميزها معمولا مجلسي‌تر و اغلب از جنس حرير هستند اما در تونيك‌ها زياد از پارچه‌هاي مجلسي استفاده نمي‌شود و اين در حالي است كه تونيك‌ها از اندازه بلندتري نسبت به شوميزها برخورددار هستند و شوميزها معمولا كوتاه دوخته مي‌شوند و مي‎توان آن ها را با دامن كوتاه و يا بلند ست كرد.

 تونيك‎ها را نيز به علت بلندي قد آنها با شلوار مي‎پوشند و معمولا اين مدل از لباس‌ها براي مجالس مختلط و پوشش بيروني مناسب هستند. هر دو پيراهن، تونيك و شوميز معمولا داراي آستين‎هاي بلند هستند ولي مطابق با سليقه خود نيز مي‌توانيد قد آستين آنها را تغيير دهيد اما شوميزها بهتر است قد آستين بلندي داشته باشند

انواع شوميز 

شوميزها به دليل پوشيده بودن و مطابقت با پوشش ايران، بسيار پرطرفدار هستند و افراد زيادي از شوميزها در كنار شلوار يا دامن در مراسم‌هاي مهم و مهماني‌ها استفاده مي‌كنند. همپنين شوميز انواع مختلفي نيز دارد كه در ادامه با انواع شوميز بيشتر آشنا مي شويم.

شوميز رسمي

در بعضي از مدل‌هاي شوميز رسمي در قسمت شانه‌ها از اپل استفاده مي‌شود. اين نمونه از شوميز يادآور سبك پوشش بانوان در دهه 60 ايران است كه با دامن كوتاه يا شلوار چسبان استايل خوبي را براي شما مي‌سازد.

شوميز پشت باز

اين مدل از پرطرفدار ترين نوع مدل شوميز است كه در بين جوان تر ها محبوبيت بيشتري دارد كه در پايين كمر گره مي‌خورد. اين شوميزها را مي‌توان با شلوار يا دامن‌هاي جين كوتاه و چكمه‌هاي بلند تركيب كنيد و يك استايل منحصربه‌فرد بسازيد.

شوميزهاي حرير

اين مدل را مي توان در رنگ هاي مختلفي تهيه نمود و در مهماني ها و دورهمي هاي زيادي از آن استفاده نمود. اين شوميزها را با يك دامن يا شلوار چسبان تيره‌رنگ امتحان كنيد. آستين‌هاي كوتاه و چين‌دار كه به شكل گشاد دوخته مي‌شود، يكي ديگر از مدل‌هاي پرطرفدار است.

شوميزهاي لي

يكي از ضروري ترين پوشش ها براي خانم ها است با هر تركيبي قابل ست كردن. اگر به دنبال لباسي هستيد كه زيرمانتوي هاي جلو باز در بهار و زير پالتو در زمستان بر تن نماييد اين مدل بهترين انتخاب است

تمامي مدل ها و انواع مختلف شوميز را در فاطيمامد مي توانيد مشاهده نماييد و اگر مدلي كه مد نظر شما است در بين انبوه تنوع اجناس فاطيما مد يافت نشد مي توانيد به راحتي با متخصصين اين كار در فاطيما مد تماس بگيريد و دوخت مدل مورد نظر خود را سفارش دهيد. لذت خريد اينترنتي متفاوت و آسان را در فاطيما مد تجربه نماييد.

 


برچسب: خريد آنلاين لباس زنانه،مانتو،شوميز، روسري، شال، كت و شلوار،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۰:۳۸ توسط:Fatimamode موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :